Opći uvjeti poslovanja
Uvodne odredbe
- Internet trgovina www.gracotechgrupa.hr poštuje prava potrošača. Potrošač se ne može odreći prava koja mu pripadaju sukladno Zakonu o zaštiti potrošača. Ukoliko je neka od odredbi ovih Pravila manje povoljna za potrošače od odredbi propisanih Zakonom o zaštiti potrošača ista nije valjana i umjesto nje se primjenjuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača. Odredbe Pravila ne isključuju i ne ograničavaju prava koja potrošač ima sukladno relevantnim propisima, a u slučaju sumnje iste je potrebno tumačiti u korist potrošača.
- Molimo da pažljivo pročitate ove Opće uvjete poslovanja za online shop i internetske stranice www.gracotechgrupa.hr. Uvjeti su dostupni u pdf formatu i možete ih ovdje preuzeti, pročitati ih ili pohraniti.
- GRACOTECH GRUPA d.o.o. je ovlaštena bez prethodne obavijesti mijenjati sadržaj ovih Uvjeta, asortiman proizvoda, cijene istih i druge podatke vezane uz online shop kao i sav ostali sadržaj web stranice, te su korisnici dužni prije svakog posjeta internetske stranice pregledati sadržaj iste, a posebice ovih Uvjeta.
- Ovim Uvjetima se određuju prava i obveze kupca i prodavatelja. Prava i obveze kupca i prodavatelja su uređeni Zakonom o zaštiti potrošača, Zakonom o elektroničkoj trgovini, Zakonom o trgovini i Zakonom o obveznim odnosima i ovim Uvjetima.
- Internet trgovinu dostupnu na internet adresi www.gracotechgrupa.hr vodi trgovačko društvo GRACOTECH GRUPA d.o.o. za trgovinu i usluge, skraćenog naziva GRACOTECH GRUPA d.o.o., sa sjedištem na adresi Donja Zelina (Grad Sveti Ivan Zelina), Donjozelinska cesta 2c (koja je ujedno i adresa za komunikaciju), upisano je u Sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod brojem Tt-05/6798-2 dana 07.09.2005.g. s temeljnim kapitalom od 880.800,00 kuna, uplaćen u cijelosti; e-mail adresa: webshop@gracotechgrupa.hr, kontakt broj: +385 1 2066 335.
- Ovi uvjeti se primjenjuju na prava i obveze koja se odnose na kupnju proizvoda putem internetske trgovine GRACOTECH GRUPA d.o.o. te prava i obveze koje proizlaze iz sklapanja Ugovora na daljinu (dalje u tekstu: Ugovor) između potrošača kao krajnjeg kupca i trgovca, smatraju se sastavni dijelom takvog ugovora. Ovi uvjeti se primjenjuju na prava i obveze koja se odnose na kupnju proizvoda putem internetske trgovine GRACOTECH GRUPA d.o.o. te prava i obveze koje proizlaze iz sklapanja Ugovora na daljinu (dalje u tekstu: Ugovor) između potrošača kao krajnjeg kupca i trgovca, smatraju se sastavni dijelom takvog ugovora.
Ovi Uvjeti predstavljaju i predugovornu obavijest kada ugovor o kupoprodaji sklapa potrošač sukladno odredbi čl. 57. Zakona o zaštiti potrošača. - Kupac se upoznaje s glavnim obilježjima proizvoda na web stranici www.gracotechgrupa.hr.
GRACOTECH GRUPA d.o.o. zadržava pravo izmjene informacija, uključujući cijene proizvoda i akcijske ponude na stranicama bez prethodne najave.
Uz sliku proizvoda nalazi se opis glavnih obilježja proizvoda i njegova cijena s PDV-om.
Cijene, uvjeti plaćanja i akcijske ponude vrijede isključivo u trenutku narudžbe i/ili plaćanja. - Prihvaćanje ovih Uvjeta je dobrovoljno, ali nužno ukoliko želite izvršiti narudžbu i kupovati putem internetske trgovine.
- Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravila imaju sljedeće značenje, osim ako iz konteksta njihove uporabe ne proizlazi nešto drugo:
CIJENA PROIZVODA – izražene cijene proizvoda na web shopu su maloprodajne i izražene su u hrvatskim kunama (HRK) ili u eurima (EUR) za kupce izvan Republike Hrvatske. U cijenu proizvoda nisu uključeni troškovi dostave, prijevoza ili poštanskih suluga koje se dodatno naplaćuju. U cijenu proizvoda nije uključen iznos PDV-a, koji se naknadno obračunava.KUPAC – svaka punoljetna i poslovna sposobna fizička osoba i pravna osoba zastupana po osobi ovlaštenoj za zastupanje.
POTROŠAČ - svaka fizička osoba (punoljetna i poslovno sposobna) koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.
PROIZVOD - pokretna stvar, proizvod dostupan u Internet trgovini koji je predmet kupoprodajnog ugovora između kupca i prodavatelja.
INTERNET TRGOVINA - platforma koja omogućuje kupcu naručivanje i kupnju proizvoda te pružanje usluga koje nudi prodavatelj.
PRODAVATELJ - GRACOTECH GRUPA d.o.o. za trgovinu i usluge, skraćenog naziva GRACOTECH GRUPA d.o.o., sa sjedištem na adresi Donja Zelina ( Grad Sveti Ivan Zelina), Donjozelinska cesta 2c (koja je ujedno i adresa za komunikaciju), upisano je u Sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod brojem Tt-05/6798-2 dana 07.09.2005.g. s temeljnim kapitalom od 880.800,00 kuna, uplaćen u cijelosti; e-mail adresa: webshop@gracotechgrupa.hr, kontakt broj: +385 1 2066 335
USLUGE INFORMACIJSKOG DRUŠTVA - elektroničke usluge u smislu Zakona o elektroničkoj trgovini koje prodavatelj pruža kupcu putem Internet trgovine, u skladu s ugovorom o pružanju usluga.
NARUDŽBA - izjava kupca da želi slobodnom voljom sklopiti ugovor o prodaji na daljinu sklopljenog putem sredstava daljinske komunikacije, navodeći proizvod za koji kupac podnosi ponudu za zaključivanje kupoprodajnog ugovora i podatke o kupcu potrebne za moguće zaključivanje i izvršavanje kupoprodajnog ugovora. Svaka narudžba proizvoda tretirat će se kao neovisna ponuda kupca za sklapanje kupoprodajnog ugovora. Na ovaj način, u slučaju eventualnih reklamacija i povrata određenih proizvoda, kupac ne mora vraćati sve proizvode koje je naručio, nego samo proizvod na koji se reklamacija odnosi. Prihvaćanje narudžbe znači sklapanje kupoprodajnog ugovora.
Usluge informacijskog društva u online trgovini
- Prodavatelj besplatno pruža kupcima sljedeće usluge:
- korisnički račun,
- omogućava kupcima naručivanje proizvoda te sklapanje kupoprodajnih ugovora, pod uvjetima utvrđenim u ovim Pravilima;
- omogućava kupcima korištenje usluge košarice;
- omogućava pregledavanje sadržaja postavljenog u Internet trgovini;
- Korištenje korisničkog računa moguće je nakon što kupac izvrši sljedeće korake:
- popunjavanje registracijskog obrasca i prihvaćanje odredaba ovih Pravila,
- klikom na polje "Registriraj se"
- Ugovor o pružanju usluga zaključuje se kad kupac primi potvrdu o zaključenju ugovora -prihvatom njegove narudžbe od strane Prodavatelja koju mu je prodavatelj poslao na e-mail koji je kupac upisao tijekom registracije odnosno tijekom narudžbe ako isti nije registrirani kupac. Korištenje korisničkog računa je besplatno i vremenski neograničeno. Korisnik može u bilo koje vrijeme i iz bilo kojeg razloga, ukloniti korisnički račun slanjem zahtjeva prema prodavatelju, posebice putem e-maila na: webshop@gracotechgrupa.hr ili u pisanom obliku na adresu: Donjozelinska ulica 2c, 10382 Donja Zelina.
- Kupac započinje korištenje košarice dodavanjem prvog proizvoda u košaricu. Kupac robe može biti posjetitelj internetske trgovine kao gost korisnik ili registrirani korisnik. Podaci koje prilikom narudžbe unosi gost korisnik koristit će se isključivo za tu trenutačnu kupnju-jednokratno, te neće biti pohranjeni u bazu kupaca internet trgovine GRACOTECH GRUPA d.o.o.
- Kupac se posebno obvezuje na:
- pružanje samo istinitih i svih potrebnih osobnih podataka u obrascima kao i u sklopu Internet trgovine;
- Kupac može u bilo kojem trenutku promijeniti podatke unesene prilikom otvaranja korisničkog računa koristeći opcije dostupne unutar korisničkog računa;
- korištenje usluga i funkcionalnosti prodavatelja na način koji ne ometa rad prodavatelja, Internet trgovine ili aplikacije;
- korištenje usluge i funkcionalnosti koje je prodavatelj učinio dostupnim na način usklađen s odredbama zakona, prisilnih propisa i moralom društva;
- korištenje usluga i funkcionalnosti omogućenih od strane prodavatelja na način koji nije teret za ostale kupce i za prodavatelja;
- pravovremeno plaćanje cijene i ostalih troškova koje su utvrdili kupac i prodavatelj u cijelosti;
- pravodobno preuzimanje naručenih proizvoda i plaćanje prilikom isporuke;
- to da neće pružati niti staviti na raspolaganje unutar trgovine sadržaj zabranjen zakonom, posebno sadržaj koji krši vlasnička prava trećih strana ili njihova osobna prava;
- ne poduzimati radnje poput:
- slanje ili stavljanje neželjenih komercijalnih podataka u Internet trgovinu ili stavljanje bilo kojeg sadržaja koji krši zakon (nema ilegalnog sadržaja);
- poduzimanje IT aktivnosti ili bilo koje druge aktivnosti usmjerene na posjedovanje informacija koje nisu namijenjene kupcu, uključujući podatke drugih kupaca ili uplitanje upravila ili tehničke aspekte poslovanja trgovine, prijave i obrade plaćanja;
- neovlaštene izmjene sadržaja dostavljenog od strane prodavatelja, posebno cijena ili opisa proizvoda koji su navedeni u sklopu trgovine;
- Prigovori povezani s pružanjem elektroničkih usluga mogu se podnijeti:
- u pisanom obliku na adresu: Donjozelinska cesta 2c, 10382 Donja Zelina;
- u elektroničkom obliku putem e-maila na adresu: webshop@gracotechgrupa.hr.
- Prodavatelj će odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora, u skladu s člankom 10. stavkom 5. Zakona o zaštiti potrošača, osim ako drugačiji datum proizlazi iz zakonskih odredaba ili posebnih propisa.
Uvjeti sklapanja ugovora o prodaji - naručivanje proizvoda
- Naručivanje proizvoda je moguće 24 sata dnevno i sedam dana u tjednu.
- Vaša narudžba predstavlja ponudu GRACOTECH GRUPA d.o.o. za zaključenje kupoprodajnog ugovora. Prihvaćanje ponude izvršava se slanjem potvrde o zaključenju ugovora na e-mail adresu koju je kupac upisao tijekom registracije odnosno tijekom narudžbe ako isti nije registrirani kupac. Kupac može biti samo poslovno sposobna i punoljetna osoba i pravna osoba zastupana po ovlaštenoj osobi.
- Prodavatelj omogućuje kupcu da putem Internet trgovine narudžbu izvrši na sljedeći način:
Kupac dodaje odabrani proizvod/proizvode u košaricu, a zatim ide u obrazac za narudžbu. Kupac koji ima korisnički račun potvrđuje u obrascu za narudžbu da su podaci potrebni za sklapanje i ispunjenje kupoprodajnog ugovora ispravni. Korisnik koji nema korisnički račun mora samostalno ispuniti obrazac za narudžbu u pogledu svojih podataka potrebnih za sklapanje i ispunjenje ugovora o prodaji. U svakom slučaju, davanje zastarjelih ili lažnih podataka od strane kupca može spriječiti ispunjenje ugovora. U obrascu za narudžbu potrebno je navesti sljedeće podatke: ime i prezime, adresu (ulica, kuća/stan, poštanski broj, grad, država), e-mail adresu, kontakt telefon i podatke u vezi s kupoprodajnim ugovorom: proizvod/i, količina proizvoda, ako je primjenjivo- vrsta, boja i veličina proizvoda, te mjesto i način isporuke proizvoda, kao i način plaćanja. Kupcima koji nisu potrošači, također je potrebno navesti tvrtku, a ako su zatražili izdavanje R1 računa, potreban je i OIB društva.
Narudžba je zaključena klikom na gumb „KUPI“. Na taj se način podnosi obvezujuća ponuda za kupnju proizvoda koji se nalaze u košarici. Prije toga se roba može pregledati i promijeniti u košarici. Nakon klika na gumb „KUPI“ više nije moguće mijenjati narudžbu niti podatke.
Klikom na gumb „KUPI“ Kupac prihvaća ove Uvjete te potvrđuje da je upoznat sa Pravilima o zaštiti podataka kao i sa pravom na jednostrani raskid Ugovora o kupoprodaji. - Nakon što Kupac pošalje Narudžbu, automatski će mu na njegovu e-mail adresu biti dostavljena Obavijest o zaprimanju narudžbe. Ta obavijest ne predstavlja Potvrdu o zaključenju ugovora i ne znači da je narudžba prihvaćena. Ugovor će biti sklopljen kada od strane Prodavatelja u zasebnom e-mailu zaprimite Potvrdu o zaključenju ugovora (o prihvaćanju ponude) kojemu će se u prilogu nalaziti i ovi Uvjeti u pdf formatu.
U potvrdi o zaključenju ugovora biti će naveden rok isporuke proizvoda. - Prilikom narudžbe osim izbora proizvoda Kupac odabire jedan od načina dostave koji mu osigurava prodavatelj. Kupac odabire način plaćanja cijene i svih ostalih troškova u obrascu narudžbe.
- Ovisno o odabranom načinu plaćanja, korisnik može biti preusmjeren na web stranice vanjskog pružatelja usluga platnog prometa kako bi izvršio plaćanje.
- Ako nije moguće prihvatiti ponudu/ponude navedene u sklopu narudžbe, kupoprodajni ugovor za pojedini proizvod neće se zaključiti, a prodavatelj će odmah, a najkasnije u roku od 14 dana, vratiti kupcu novčani iznos koji je uplatio u mjeri u kojoj ugovor o kupoprodaji nije zaključen.
- Ukupna vrijednost narudžbe uključuje cijenu, troškove dostave i sve ostale troškove dodatnih, neobaveznih usluga koje odabere kupac. Prodavatelj može odrediti prag za minimalnu vrijednost narudžbe za koju je dostava proizvoda besplatna. O ukupnoj cijeni koja uključuje poreze na proizvode koji su predmet narudžbe, kao i troškovima dostave (uključujući troškove prijevoza i poštanskih usluga) i ostalim troškovima (primjerice trošak naknadnog preusmjeravanja pošiljke kada kupac izmijeni adresu preuzimanja nakon slanja narudžbe), a kada se iznos tih troškova ne može utvrditi - kupac je informiran tijekom podnošenja narudžbe o potrebi prihvaćanja tih troškova, kao i u trenutku kada kupac izražava želju za sklapanje ugovora.
Načini i rokovi plaćanja proizvoda
- Prodavatelj omogućuje kupcu različite načine plaćanja i to putem debitnih/kreditnih kartica i pouzećem.
- Plaćanje kreditnim i debitnim karticama odvija se preko našeg pružatelja usluge plaćanja u skladu sa važećim sigurnosnim standardima. Račun se u tom slučaju šalje putem e-maila.
- Plaćanje pouzećem se vrši na način da se cijena proizvoda i trošak dostave (za slučaj naplate dostave) plati u gotovini dostavljaču. Račun se u tom slučaju šalje uz proizvod.
- Ako Prodavatelj ne primi uplatu kupca koji je odabrao plaćanje unaprijed, tj. plaćanje karticom, Služba za korisnike može kontaktirati kupca da ga podsjeti na plaćanje, uključujući slanje e-maila. Ako ne izvrši platu u roku od 3 dana od podnošenja narudžbe, a nakon toga u roku dodatna 2 dana, ponuda koju je kupac postavio slanjem narudžbe neće biti prihvaćena. Kupac također može, sve dok ne primi poruku o potvrdi prihvaćanja njegove Narudžbe, otkazati narudžbu bez posljedica, kontaktirajući prodavatelja putem Službe za korisnike što ne utječe na njegovo pravo na jednostrani raskid ugovora - međutim, to se ne primjenjuje kada je predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču.
- Ako kupac odabere plaćanje pouzećem, kupac je dužan izvršiti plaćanje prilikom preuzimanja isporuke. Odbijanje prihvaćanja proizvoda, uvjet je raskida kupoprodajnog ugovora. Kupac također može otkazati narudžbu u određenom roku bez nastanka posljedica, što ne utječe na njegovo pravo na jednostrani raskid ugovora - međutim, to se ne to se ne primjenjuje kada je predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču.
- Izražene cijene proizvoda u internet trgovini su maloprodajne i izražene su u hrvatskim kunama (HRK) ili u eurima (EUR) za kupce izvan Republike Hrvatske. U cijenu proizvoda nisu uključeni troškovi dostave, prijevoza ili poštanskih usluga koje se dodatno naplaćuju. U cijenu proizvoda nije uključen iznos PDV-a, koji se naknadno obračunava. Prije slanja narudžbe Kupac će biti upoznat sa ukupnom cijenom proizvoda i troškova dostave.
- Mjerodavna je cijena navedena u trenutku zaključenja Narudžbe.
Troškovi, rok i načini dostave proizvoda
- Dostava se vrši na području Republike Hrvatske i prekogranično preko prijevoznika po izboru Prodavatelja.
- Prodavatelj omogućuje preuzimanje robe u svojem skladištu (Donjozelinska 2c, Donja Zelina).
- Trošak dostave obračunava se automatski prilikom kupnje proizvoda i Kupcu se izdaje račun na kojem se nalazi cijena kupljenih proizvoda i cijena dostave. Trošak dostave iskazuje se prije dovršetka Narudžbe.
- Za dostavu na području RH na adresu kupca ili drugu adresu koju on naznači naplaćujemo slijedeće troškove:
- za standardnu dostavu naplaćuje se 35,00 kuna (GLS) - u cijenu je uključen PDV
- za narudžbe iznad 500,00 kuna dostava se ne naplaćuje
- Dostupni načini dostave mogu ovisiti o načinu plaćanja ili proizvodu kojeg odabere kupac. Dostupni načini isporuke mogu se promijeniti ako se istodobno pošalju nekoliko narudžbi, posebno zbog proizvoda koji su njima obuhvaćeni.
- Ukupno vrijeme čekanja do primitka proizvoda od strane kupca (datum isporuke) sastoji se od vremena u kojem prodavatelj priprema narudžbu za isporuku i vremena isporuke proizvoda od strane prijevoznika.
- Rok za isporuku proizvoda kupcu je do 14 radnih dana, osim ako je u opisu navedenog proizvoda ili prilikom narudžbe naveden kraći rok, odnosno ako se proizvod nalazi na zalihama u skladištu rok za isporuku istog je 7 radnih dana. U tom će roku proizvod biti spreman za preuzimanje na skladištu ili predan dostavnoj službi.
- U slučaju promjene roka dostave ili bilo koje druge važne okolnosti za izvršenje narudžbe, Kupac će o tome bez odgode biti obaviješten putem e-mail adrese.
- Prilikom preuzimanja robe na skladištu Prodavatelja rok za preuzimanje iznosi 3 dana od dana potvrde dostupnosti proizvoda na e-mail adresu kupca. Ukoliko narudžba nije preuzeta u tom roku , zadržavamo pravo otkazati istu. Za slučaj da je roba već plaćena , na račun sa kojeg je ista plaćena vratiti ćemo cijenu proizvoda koji nije preuzet.
- Gore navedenom vremenu treba dodati vrijeme isporuke proizvoda od strane određenog prijevoznika.
- Kupac ne snosi rizik od gubitka ili oštećenja isporučenih proizvoda. Rizik od oštećenja ili gubitka proizvoda prelazi na kupca u trenutku kada isti preuzme robu ili preko osobe koju je naveo kao primatelja isporuke.
- Prilikom preuzimanja robe Kupac je obvezan potpisati otpremnicu/ dostavnicu, te je dostavna služba uzima kao potvrdu o preuzimanju. Potpisom na potvrdi o primitku pošiljke smatra se da je proizvod preuzet bez vanjskih vidljivih oštećenja.
- Za slučaj da Kupac bez opravdanog razloga odbije preuzeti proizvod ili ga ne preuzme, prodavatelj zadržava pravo obračuna naknade pakiranja, troškova dostave i ostalih troškova povezanih sa povratom proizvoda.
Odgovornost za materijalne nedostatke
- Osnova i opseg prodavateljeve odgovornosti prema kupcu ako prodani proizvod ima materijalni nedostatak navedeni su u odredbama Zakona o obveznim odnosima, u člancima 400. – 422.
- Proizvodi predstavljeni u Internet trgovini mogu biti pokriveni jamstvom proizvođača ili prodavatelja. Detaljni uvjeti jamstva i njegovo trajanje navedeni su u jamstvenom listu koji je izdao jamac i koji je priložen kupcu uz proizvod.
- Prodavatelj je dužan kupcu prodati proizvod bez nedostataka. Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda.
Kupac može obavijestiti prodavatelja o materijalnom nedostatku u poslovnici prodavatelja kao i pisanim putem na adresu: Donjozelinska cesta 2c, 10382 Donja Zelina. Ako se prigovor odnosi na proizvod, preporučljivo je poslati prigovor i proizvod prodavatelju, kako bi imao mogućnost pregleda proizvoda. - Kupac može obavijestiti prodavatelja o materijalnom nedostatku i putem e-maila na adresu webshop@gracotechgrupa.hr. Preporučljivo je putem e-mail poruke obavijestiti trgovca o kakvom se materijalnom nedostatku radi i priložiti fotografiju proizvoda kako bi trgovac što brže i efikasnije otklonio nastali problem. Ukoliko ne bude moguće riješiti problem na ovaj način, trgovac će uputiti kupca da mu dostavi proizvod na adresu: Donjozelinska cesta 2c, 10382 Donja Zelina
- Prodavatelj će odgovoriti na prigovor kupca odmah, najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka.
- U slučaju da prodavatelj odgovori na prigovor kupca i udovolji njegovom zahtjevu u skladu sa Zakonom o obveznim odnosima, kupac će biti dužan isporučiti proizvod o trošku prodavatelja na adresu Donjozelinska cesta 2c, 10382 Donja Zelina. Međutim, ako bi zbog vrste oštećenja, vrste proizvoda ili načina na koji je instaliran, isporuka proizvoda od strane kupca bila nemoguća ili pretjerano teška, kupac može s prodavateljem dogovoriti predaju proizvoda u mjestu njegova boravišta ili mjestu gdje se proizvod nalazi.
- Naručeni proizvodi pakirani su na način da se uobičajenim rukovanjem u transportu/dostavi ne oštete.
- U slučajevima kada je kupcu isporučen proizvod različit od onoga koji je naručio isti ima pravo na isporuku naručenog proizvoda, a ako to nije moguće, kupac ima pravo na povrat novca u iznosu isplaćene cijene tog proizvoda kao i cijene dostave u slučaju da je, zbog pogrešne količine ili nedostupne količine naručenih proizvoda kupac platio dostavu odnosno u slučaju kada je predmet povrata cijela narudžba kao i na naknadu troškova povrata proizvoda.
- U slučaju da je Kupcu isporučena oštećena, neispravna ili pogrešno isporučena roba, prodavatelj će prihvatiti povrat iste o svom trošku, ako utvrdi da Kupac nije utjecao na ispravnost, oštećenje ili bilo koji drugi nedostatak na robi.
- Kupac ima pravo na zamjenu ili povrat robe u ovim slučajevima:
- ako je isporučena roba koja nije naručena
- ako je isporučena roba sa greškom
- ako je isporučena oštećena roba
Izvansudsko rješavanje sporova i reklamacija proizvoda
- Korištenje izvansudskog postupka razmatranja reklamacije/prigovora i potraživanje naknade štete je dobrovoljno. Sljedeće su odredbe informativnog karaktera i ne predstavljaju obvezu prodavatelja za korištenje izvansudskog rješavanja sporova. Izjavu o pristanku ili odbijanju sudjelovanja u postupku izvansudskog rješavanja potrošačkih sporova prodavatelj donosi u pisanom obliku ili drugom trajnom mediju u slučaju da nakon prigovora potrošača spor nije riješen.
- Kupac koji je potrošač ima sljedeće mogućnosti korištenja izvansudskih postupaka razmatranja i ostvarenja svojih prava:
- Rješavanje sporova je moguće pred Udrugom za mirenje ili drugim tijelima za mirenje,
- Kupac može podnijeti žalbu putem internetske platforme ODR. ODR platforma je također izvor informacija o oblicima izvansudskog rješavanja sporova koji se mogu pojaviti između poduzetnika i potrošača. U slučaju poteškoća ili problema tijekom kupnje online unutar EU, svoj prigovor možete podnijeti putem gore naznačene poveznice. Platformu mogu koristiti i potrošači i trgovci.
- Sukladno čl.10. Zakona o zaštiti potrošača, reklamacije vezane za nedostatke proizvoda (s naznačenim brojem računa i priloženom fotografijom proizvoda i opisom nedostataka) Potrošač može dostaviti pisanim putem na adresu: Donjozelinska cesta 2c, 10382 Donja Zelina i putem e-maila na adresu webshop@gracotechgrupa.hr.
- U slučaju opravdane reklamacije omogućuje se raskid ugovora uz povrat uplaćenog iznosa narudžbe ili zamjene proizvoda.
- U slučaju spora oko opravdanosti reklamacije i/ili načina na koji je proizvod vraćen (proizvod mora biti nekorišten, u nepromijenjenoj količini i originalnoj ambalaži, uz predočenje originalnog računa i jamstvenog lista -ako postoji) proizvod će se dati na vještačenje vještaku odgovarajuće struke.
- Za slučaj da je do reklamacije i vještačenja došlo prije isteka roka od 6 mjeseci od dana predaje proizvoda kupcu, trošak vještačenja , neovisno o ishodu snosi GRACOTECH GRUPA d.o.o., a u slučaju da se vještačenjem utvrdi opravdanost reklamacije, snosi i sav trošak zamjene i vještačenja proizvoda.
- Za slučaj da je reklamacija neopravdana i upućena nakon isteka roka od 6 mjeseci od dana predaje proizvoda kupcu, trošak vještačenja će snositi Kupac.
Pravo na jednostrani raskid ugovora
- Potrošač koji je sklopio ugovor na daljinu može jednostrano raskinuti ugovor u roku od 14 dana bez ikakvog navođenja razloga i bez bilo kakvih troškova osim troškova predviđenih zakonom.
- Rok od 14 dana počinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, proizvod predan u posjed.
- Ukoliko potrošač jednom narudžbom naruči više komada proizvoda koji trebaju biti isporučeni odvojeno, odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka proizvoda.
- Ako je ugovorena redovita isporuka robe kroz određeni period, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed prvi komad ili prva pošiljka proizvoda.
- Ukoliko potrošač ne bude obaviješten o pravu na raskid ugovora, pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku 12 mjeseci od isteka roka od 14 dana.
Ako je prodavatelj dostavio potrošaču obavijest o pravu na raskid ugovora u roku od 12 mjeseci pravo na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku roka od 14 dana od kada je potrošač primio tu obavijest. - Navedeno se ne odnosi na ugovor čiji je predmet roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču. Ostvarivanje bilo kojeg od gore navedenih prava ne utječe na druge ugovore, posebno u mjeri u kojoj:
- su zaključeni zajedno s ugovorom obuhvaćenim izjavom o odustajanju kao rezultat toga što je kupac predao više narudžbi istovremeno, ili
- prodavatelj je uvjetovao sklapanje ili sadržaj ugovora obuhvaćen izjavom o odustajanju zaključenjem drugog ugovora, zbog izravne veze između proizvoda.
- Da bi potrošač mogao ostvariti pravo na jednostrani raskid ugovora, isti mora pisano prodavatelja obavijestiti o svojoj odluci o jednostranom raskidu ugovora prije isteka roka od 14 dana i to nedvosmislenom izjavom poslanom:
- u pisanom obliku na adresu: Donjozelinska cesta 2c, 10382 Donja Zelina;
- u elektroničkom obliku putem e-maila na adresu: webshop@gracotechgrupa.hr;
- pomoću obrasca za odustajanje koji je priložen kao Prilog 1. ovim Uvjetima.
- Potrošač može koristiti obrazac za odustajanje, ali nije obvezan.
- U slučaju korištenja prava na jednostrani raskid ugovora na daljinu, ugovor se smatra raskinutim.
- Potvrdu primitka izjave o jednostranom raskidu ugovora prodavatelj će dostaviti potrošaču bez odgađanja, na fizičku adresu ili adresu e-pošte. U slučaju raskida ugovora, svaka je strana dužna vratiti drugoj strani ono što je primila na temelju ugovora.
- Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat potrošačeva izričitog izbora vrste prijevoza koji je različit od najjeftinije vrste standardnog prijevoza koji je ponudio prodavatelj. Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenoga služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio potrošač prilikom plaćanja, osim ako potrošač izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja, te uz pretpostavku da potrošač ne bude obvezan platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat.
- Potrošač je dužan odmah, najkasnije u roku od 14 dana od dana odustajanja od kupoprodajnog ugovora, vratiti proizvod prodavatelju ili ga predati osobi ovlaštenoj od strane prodavatelja za preuzimanje, osim ako prodavatelj nije ponudio da će sam preuzeti proizvod.
Potrošač može vratiti proizvod na sljedeću adresu: Donjozelinska cesta 2c, 10382 Donja Zelina. Po mogućnosti kupac treba predočiti i dokaz o kupnji proizvoda.
Povrat je moguć samo za proizvode koji nisu oštećeni, nisu korišteni i nalaze se u izvornom pakiranju, sa pratećim uputaima i dokumentacijom, jamstvenim listom i računom. - Sve troškove povrata proizvoda potrošač je dužan snositi sam.
- Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti proizvoda.
Kako bi potrošač utvrdio prirodu, obilježja i funkcionalnosti robe isti može postupati sa robom i pregledati robu isključivo na način na koji je to uobičajeno pri kupnji robe u prostorijama prodavatelja. Robu koju kupac namjerava vratiti u roku od 14 dana isti ne smije prepravljati, koristiti, niti smije poduzimati osobito bilo koje radnje koje se ne smiju poduzimati u fizičkoj poslovnici prodavatelja, kao i one kojima bi umanjio vrijednost robe. U slučaju umanjenja vrijednosti proizvoda koje je rezultat rukovanja proizvodom prodavatelj će se naplatiti iz iznosa primljene kupoprodajne cijene u omjeru umanjenja vrijednosti robe prema vlastitoj procjeni uzimajući u obzir objektivne kriterije svakog pojedinog slučaja - Pravo na jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji nije dopušteno u sljedećim slučajevima kada je:
- ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena;
- predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču;
- predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave;
- predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima.
- Prodavatelj nudi kupcima i tzv. „Prošireno pravo na odustajanje” koje kupac ima mogućnost iskoristiti od 15.-30. (petnaestog do tridesetog) dana od dana navedenih u točkama VIII. 2, 3 i 4. Prošireno pravo na odustajanje pripada potrošaču samo u odnosu na kompletne, neoštećene i neiskorištene proizvode, koji posjeduju sve etikete i sigurnosne elemente, koji su stavljeni na proizvod u trenutku kada ga potrošač ili treća osoba na njega navede. Potrošač gubi prošireno pravo na odustajanje prilikom korištenja proizvoda na način koji nadilazi ono što je nužno za utvrđivanje njegove prirode, karakteristika i funkcioniranja. Na sve ostale aspekte Proširenog prava na odustajanje (obveze prodavatelja, obveze kupca i slično), primjenjuju se gore propisane odredbe kojima se uređuje pravo na jednostrani raskid u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
- Dostavom ovih Uvjeta u pdf formatu prilikom Potvrde da je ponuda prihvaćena i ugovor sklopljen, smatra se da je Potrošač upoznat sa pravom na jednostrani raskid ugovora.
Zaštita osobnih podataka
- Kupčeve osobne podatke prodavatelj obrađuje kao voditelj obrade osobnih podataka.
- Davanje osobnih podataka od strane kupca je dobrovoljno, ali potrebno za otvaranje korisničkog računa, korištenje određenih elektroničkih usluga, sklapanje i izvršenje kupoprodajnog ugovora.
- Detaljne informacije o zaštiti osobnih podataka nalaze se na kartici "Pravila o privatnosti" koja je dostupna u Internet trgovini.
Odredbe o kupcima koji nisu potrošači (pravne osobe)
- Odredbe ove točke Uvjeta odnose se samo na kupce koji nisu potrošači.
- Prodavatelj ima pravo raskinuti kupoprodajni ugovor sklopljen s klijentom koji nije potrošač u roku od 14 dana od dana njegova sklapanja. Raskid kupoprodajnog ugovora u ovom slučaju može se dogoditi bez obrazloženja i neće uzrokovati potraživanje klijenta koji nije potrošač prema prodavatelju. Kupoprodajni ugovor se raskida kada prodavatelj pošalje odgovarajuću izjavu kupcu u bilo kojem obliku.
- U slučaju kupaca koji nisu potrošači, prodavatelj ima pravo ograničiti dostupne načine plaćanja, uključujući zahtijevanje plaćanja unaprijed u cijelosti ili djelomično, bez obzira na način plaćanja koji je odabrao kupac i na činjenicu zaključivanja kupoprodajnog ugovora.
- U trenutku predaje proizvoda od strane prodavatelja prijevozniku kupca koji nije potrošač, pogodnosti i opterećenja povezana s proizvodom i rizik od slučajnog gubitka, propasti ili oštećenja proizvoda prelaze na kupca. U ovom slučaju, prodavatelj neće biti odgovoran za gubitak, kvar ili oštećenje proizvoda koji proizlazi iz njegovog prihvaćanja za prijevoz do njegove isporuke kupcu i za kašnjenje pošiljke.
- Sukladno čl. 408. st. 1. Zakona o obveznim odnosima isključena je prodavateljeva odgovornost za materijalni nedostatak proizvoda prema klijentu koji nije potrošač.
- U slučaju kupaca koji nisu potrošači, prodavatelj može raskinuti ugovor o pružanju usluga ili bilo koji ugovor o licenci sklopljen na temelju pravila s trenutnim učinkom i bez navođenja razloga slanjem odgovarajuće izjave kupcu u bilo kojem obliku.
- Ni prodavatelj, ni njegovi zaposlenici, ovlašteni zastupnici i zastupnici neće biti odgovorni kupcu, njegovim podizvođačima, zaposlenicima, ovlaštenim predstavnicima i/ili zastupnicima za bilo kakvu štetu, uključujući gubitak dobiti, osim ako šteta nije učinjena s namjerom.
- U svakom slučaju utvrđivanja odgovornosti prodavatelja, njegovih zaposlenika, ovlaštenih predstavnika i/ili zastupnika, teret dokaza je na kupcu koji nije potrošač. Odgovornost prodavatelja je ograničena, i kao dio pojedinačnog zahtjeva, kao i za sva potraživanja zajedno do iznosa plaćene cijene i troškova isporuke prema posljednjem kupoprodajnom ugovoru, ali najviše do ---------- kuna.
- Za sve sporove koji se javljaju između prodavatelja i kupaca koji nisu potrošači mjesno je nadležan sud sjedišta prodavatelja.
- U vezi s klijentima koji nisu potrošači, prodavatelj može izmijeniti Uvjete u bilo kojem trenutku.
Završne odredbe
- Pravila su na snazi od 01.11.2021. Ugovori koje prodavatelj sklapa, sklapaju se na hrvatskom jeziku. Primijenjuje se hrvatsko pravo kao mjerodavno za tumačenje ovih Uvjeta i za slučaj spora.
- Održavanje, osiguravanje i objavljivanje relevantnih odredbi sklopljenog ugovora o uslugama informacijskog društva odvija se slanjem e-mail poruke na e-mail adresu koju je dao kupac. Ova odredba ne odnosi se na ugovor o kupoprodaji.
- Održavanje, osiguravanje, upoznavanje kupca i potvrđivanje kupcu relevantnih odredbi kupoprodajnog ugovora ostvaruje se slanjem kupcu e-mail poruke koja sadrži potvrdu narudžbe. Uz to, pošiljci koja sadrži proizvod priložit će se specifikacija (potvrda) narudžbe te račun i jamstveni list ako postoji. Sadržaj kupoprodajnog ugovora dodatno se bilježi i čuva u IT sustavu internetske trgovine.
- Prodavatelj pruža tehničke i organizacijske mjere primjerene stupnju ugroženosti sigurnosti funkcionalnosti ili usluga pruženih na temelju ugovora o pružanju usluga. Upotreba elektroničkih usluga povezana je s tipičnim prijetnjama u vezi s prijenosom podataka putem interneta, poput njihovog širenja, gubitka ili pristupa neovlaštenim osobama.
- Sadržaj Pravila dostupan je kupcima besplatno na sljedećem URL-u www.gracotechgrupa.hr/opci-uvjeti/, odakle ga kupci u bilo kojem trenutku mogu pregledati i ispisati.
- Prodavatelj obavještava da korištenje Internet trgovine putem web preglednika , uključujući narudžbu, kao i uspostavljanje telefonske veze sa Službom za korisnike može biti povezano s potrebom snošenja troškova povezivanja na internet (naknada za prijenos podataka).
- U pitanjima koja nisu obuhvaćena ovim Uvjetima koriste se općenito važeće odredbe hrvatskih zakona, posebno Zakon o obveznim odnosima, Zakon o elektroničkoj trgovini, Zakon o zaštiti potrošača i ostale relevantne odredbe važećih zakona.
- Ukoliko potrošač ima određena prava propisana prisilnim propisima Republike Hrvatske, ona mu ne mogu biti ukinuta ovim Uvjetima.